قطعه

نت موسیقی ناکوک

Music notes out of tune

 

Music notes out of tune

نت موسیقی همیشه نباید کوک باشد

جایی که پارک کرده بودم دسته‌ای از یا کریم‌ها از روی زمین جلوی املاکی دانه برمی‌چیدند. با پاهای کوچکشان به هر سمتی می‌رفتند وبرنج مانده از خوراک شب گذشته صاحب مغازه را با لذت می‌خوردند.

هرلحظه سرشان را به بالا یا پایین و چپ وراست می‌گرداندند. بدون اینکه از سهم دیگری بردارند سهمی که برایشان مهیا شده بود را با آرامش می‌خوردند.

عکسی از آن‌ها گرفتم و به حال آن‌ها غبطه خوردم. ماشین که روشن شد پرنده‌ها پرواز کردند. روی سیم‌های برق مانند نت موسیقی ناهماهنگی کنار هم نشستند.

اما یکی از آن‌ها بدون اینکه ترسی داشته باشد به کارش ادامه داد. دانه‌هایش را می‌خورد و از این تنهایی لذت می‌برد. اندکی بعد بقیه پرنده‌ها برگشتند. اتومبیلی که در جای پارکش دانه ریخته بودند سر جایش ایستاد و پرنده‌ها بی‌حاصل به پروازشان برای جستجوی دانه ادامه دادند.

پرنده تنها اما با شکمی انباشته از دانه روی سیم پرید ونت تنهایی خودش را ادامه داد.

لحظاتی در زندگی‌مان هست که جسارت تغییر شرایط را کسانی دارند که با تکیه بر زانوان خودشان برپاشده‌اند.

یا حق

ارائه شده در سایت لیلا فرزادمهر

شاید از این مطلب هم خوشتان بیاید.

author-avatar

درباره ModirSite

سالهاست که حسابداری می کنم. متولد دهه پنجاه هستم وچند سالی است که برای دل خودم مطالب واتفاقات روز مره ر ا داستان میکنم. زندگی پراز فراز وفرودی داشته ام وبه لطف خداوند توانستم دخترم را به ثمر برسانم. اگر مایل هستید سرگذشتم را بخوانید در میان داستانهایم میتوانید آنرا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *