داستان کوتاه

گوسفند زنده سیری چند؟

گوسفندزنده سیری چند؟
گوسفندزنده سیری چند؟

روش پروار کردن گوسفند

دیروز دوستی تعریف می‌کرد:

برای خرید گوسفند قربانی به یکی از دو.ستانش مراجعه کرد که تمام وعده‌های غذایی کنار هم بودند.

ساعت ۹صبح بود که به گوسفندداری او مراجعه کردم و خواستم تا رسیدن مادرم گوسفندی تهیه کنم. .
گفت: اصلاً الآن نمی‌شود. تا ساعت ده، گوسفند بیرون نمی‌دهیم. هرچه اصرار کردم او بیشتر امتناع کرد . مجبور شدم تا ساعت ده صبر کنم.
پرسیدم: چه فلسفه‌ای دارد مگر این یک ساعت چه اتفاقی می افتد. داشتم با خودم فکر می‌کردم که حتماً فلسفه خاصی دارد وحیوان را در این ساعت نباید قربانی کرد. ویا مانند طلا قیمت جهانی آن باید اعلام شود.
القصه دوست ادامه داد: خیر تنها دلیل آن این است که در این زمان گوسفند علفش را خورده و نمک را هم نوش کرده است. برای رفع عطش هم مقدار زیادی آب به داخل شکم سرازیر کرده، تا اینجا حداقل چند کیلو به وزنش اضافه شده است.
چشمانم از حدقه بیرون زده بود واز اینکه اینطور راه سود کردن را بلد هستیم انگشتم را به دندان می‌گزیدم.
دوست ادامه داد: بارها دیده است قبل از روز عید قربان دهان گوسفندان را با ترفندی بازو۲۰الی ۳۰سانت شلینگ را به داخل حلق حیوان بیچاره فرو می‌کنند.
بعدهم شیر آب را باز می‌کنند. همراه دیگری گفت: برای اینکه کاهش وزن نداشته باشد حتی محل ادار حیوان را هم مسدود می‌کنند تا وزن بیشتری برای فروش داشته باشد.
از اینهمه خلاقیت این ملت در عجب هستم.
ارائه شده در سایت لیلا فرزادمهر
شاید از این مطلب هم خوشتان بیاید
author-avatar

درباره ModirSite

سالهاست که حسابداری می کنم. متولد دهه پنجاه هستم وچند سالی است که برای دل خودم مطالب واتفاقات روز مره ر ا داستان میکنم. زندگی پراز فراز وفرودی داشته ام وبه لطف خداوند توانستم دخترم را به ثمر برسانم. اگر مایل هستید سرگذشتم را بخوانید در میان داستانهایم میتوانید آنرا ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *